Saturday, August 30, 2008

Merdeka, Merdeka, Merdeka.....



Assalamualaikum semua....

Syukur pada Allah dapat bangun awal dan menunaikan tanggungjawab kepada-Nya di pagi ini.... Di pagi hari Merdeka ini, belum ada apa2 plan yang nak dilakukan.... Asalnya nak bawa anak2 keluar malam tadi & melihat bunga api tetapi di kala aku menjejak masuk ke dalam rumahku, mereka semua sudah nyenyak tidur diulit intan.. Tak sampai hati aku nak kacau mereka.. Tambahan pula isteri aku kelihatan sungguh penat menjaga anak2 aku... Aku pun tukar channel Astro kepada P812... Opsss ada game EPL plak malam nie... Mmg terbatal la niat aku nak ke mana2... Dah lama tak menonton EPL nie.. Game yang aku tunggu semestinya team aku yang cukup hebat... Tidak lain tidak bukan, The Gunners (Arsenal).....




Arsenal mmg hebat... Dengan adanya Arsene Wenger sebagai Manager, tidak apa yg nak dirisaukan... betul tak? Pilihannya mencari dan mengasah bakat pemain muda... Itu yang aku suka.. Kalah or menang perkara no. 2.. Apa yang lebih penting, mereka main dengan penuh semangat.. Tunggu punya tunggu, pukul 12.30am, barulah bermula game Arsenal lawan Newcastle bermula... Aku tak dapat bertahan sampai ke akhir game.. Penat kerja shift dari pukul 12pm - 9pm.. Macam biasa, dengan adanya streamyx aku dapat buat tahu result game tersebut... Arsenal 3-0 Newcastle - United Robin van Persie scored twice as Arsenal claimed a 3-0 victory against Newcastle United. Mereka mmg hebat bukan? Aku sambut merdeka di depan Astro jer pada tahun ini... :) Go Gunners Go!!

Wife aku ajak pergi makan roti canai plak.... Layan jer la.... Lagipun dah lama aku tak makan roti canai... Asyik makan nasi lemak jer pagi2... Sebut pasal nasi lemak ini, aku mmg suka makan di area opis aku... Pekena dengan sambal ikan bilis dan petai plak tue... Mmg sedap... Andaikata kerja shift pagi, aku mmg ke kedai tersebut... Kalau sapa2 yang kerja di area Jalan Munsyi Abdullah, boleh la aku tunjukkan kedai tersebut.... Mmg marvelous....

Aku cadang nak gi cari baju raya untuk anak2 aku pada hari ini.... Nak ke mana yer? Midvalley? Jaya Jusco Taman Equinne? KLCC? hmmm.... Nanti aku fikirkan ke mana harus aku tuju.... Belum pun puasa bermula, dah beli baju raya... Pada aku, aku cuma perlukan seluar Dockers 2 helai... Baju raya member aku dah belikan dari US dan UK. Terima kasih aku ucapkan kepada kawan baik aku, Saifullah dan Kamal bahrin. U all never forget to buy me something when had a trip to overseas.... Thanks again....

I need to go now... C u all again later....

Merdeka, merdeka, merdeka.... jangan sebut kalau tak tahu makna apa itu merdeka... :))



No comments:

Post a Comment