Saturday, August 2, 2008

Anak2 aku yg disayangi....


Salam semua.....

Dah lama rasanya tak menulis di blog ini.... sajer buat2 busy (BBB) dgn dunia yg sementara ini... lagipun tak der modal nak menulis la...

Ok here we go about my family.. mesti kawan2 tertanya2 siapakah hero & heroin di atas ini... heroin tersebut adalah anak sulung saya, Faizatun Najah nama diberi.. 23/5/2004 dia dilahirkan di Hospital Teluk Intan.. dah berumur 4 tahun.. dia sudah dihantar ke PASTI oleh isteri aku... bukan apa, cuba bagi dia peluang berkawan di sana selain mengelakkan daripada bergaduh dengan ayahnya utk menonton kartun di Astro.. :P

Hero yang di sebelah Faizatun Najah ialah Nur Firdaus Fawaz. Tanggal 27/12/2005 beliau dilahirkan di Hospital Kajang.... umurnya? kira la sendiri.. anda lebih hebat daripada saya di dalam kiraan.. :)..... dia merupakan anak yg ke-2 di dalam keluarga saya.. waris lelaki yg pertama.. mesti diajar erti hidup agar dia boleh jadi hebat seperti org lain... kenal siapa saudara-mara di keliling beliau agar ikatan kekeluargaan Haji Mahmud tidak akan dilupakan...

Pada saya, keluarga menjadi no. 1 di dalam apa2 perkara.. Saya ingin sekali mengucapkan jutaan terima kasih ke atas mak saya, Hajjah Hasnah Ibrahim dan ayah saya, Haji Abdul Ralib yg telah melahirkan dan membesarkan saya... Merekalah inspirasi saya di dalam mengharungi hidup saya ini. pada mereka, keluarga MESTI diutamakan di dalam apa2 perkara... pengorbanan mereka cukup hebat di dalam membesar saya dan adik2 beradik saya yg lain.... kadang kala saya berfikir sendirian, adakah saya setabah mereka di dalam mengharungi hidup saya ini?... cukupkah kasih sayang yg saya curahkan kpd mereka sebagaimana mereka menyayangi saya hingga kini?... sayangilah mak dan ayah kita selagi mereka ada... ucapkan kata2 sayang pada mereka agar mereka tahu kita sayangi mereka...

Opssss dah lari tajuk..... berbalik pada cerita anak2 aku.... ada lagi seorang hero... Syazwan Muqri nama diberikan... dilahirkan pada 17/7/2007.... tak der pulak gambar di dalam my document komputer ini... insyaAllah di masa depan saya akan masukkan... maaf..... dia adalah anak bongsu aku... terima kasih aku nak ucapkan pada isteri aku yang disayangi, Samahah Md Suhot... tanpa beliau tidak mungkin ada anak2 aku di dunia ini.... pada aku, dia cukup penyabar, tabah, dan penyayang kepada kami semua...

To All of U, I Love U All So Much!!!!

Daddy love u All....... Please remember that......



5 comments:

  1. mak cik cakap bubuhlah gambar syazwan cpt2. Kalau najah xnak gi sek angkat je letak dlm keta.

    ReplyDelete
  2. tg usahakan.. kalau dah lewat sgt, malu nak hantar ke TASKA.. hihi

    ReplyDelete
  3. wahhh
    semua dah main letak gambar ekeke

    ReplyDelete
  4. aku belajar letak gambar di kala pakcik aku yang dikasihi meminta pertolongan utk blog dia.. in return, i got something to bring home.. :)

    ReplyDelete